۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۱۵۰۴۷

دوری از معارف دینی و پیروی از عرفیات غلط از موانع ازدواج است

مشاور امور جوانان، خانواده و ازدواج گفت: یکی از بزرگترین و یا اصلی ترین علت کم رنگ شدن ازدواج عرفیات غلطی است که مردم آن را محترم می دانند در صورتی که این عرفیات براساس هوا و هوس و به صورت غیر عاقلانه و به دور از شناخت از معارف دینی در جامعه وضع شده اند.
دوری از معارف دینی و پیروی از عرفیات غلط از موانع ازدواج است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام محمد باقری در گفت و گو با خبرنگار بام ایران خبر در خصوص اهمیت ازدواج گفت: مسئله ازدواج و زوجیت طبق آیه ۲۱ سوره روم به جهت آرامش است و دوری از معارف دینی و پیروی از عرفیات غلط از موانع ازدواج است.

باقری بیان داشت: قرار است با ازدواج برای فرد آرامش حاصل شود مودت و مهربانی تبلور پیدا کند همانطوری که در این آیه شریفه آمده است.

وی تصریح کرد: این آرامش آنچنان برای جامعه لازم است که پیامبر(ص) می فرماید: هر کس از این سنت من روی گرداند از من نیست، حتماً جامعه ای هم از بحث ازدواج روی گردان باشد جامعه مورد نظر پیامبر نخواهد بود.

باقری اذعان داشت: با بررسی شرایط ازدواج در جامعه امروز متوجه می شویم بسیاری از ازدواج به عنوان سنت پیامبر(ص) و آرامش شخص و جامعه یاد نمی کنند.

مشاور مسائل تربیتی افزود: یکی از بزرگترین و یا اصلی ترین علت عرفیات غلطی است که مردم آن را محترم می دانند در صورتی که این عرفیات براساس هوا و هوس و به صورت غیر عاقلانه و به دور از شناخت از معارف دینی در جامعه وضع شده اند.

باقری تصریح کرد: ازدواج امر مهم و ویژه ای است اما به صورت غیرعالمانه در اهمیت آن صحبت کرده ایم و همین باعث شد عرفیات و رسومات و آداب بسیار در اطراف آن چیدیم که از هفت خان رستم هم سخت تر شد به طوری که امروزه در دیدگاه جوانان بالاخص پسران ازدواج معنایی جز استرس و سلب آرامش و نامهربانی ندارد و این دقیقاً خلاف آن چیزی است که خداوند متعال در آیه ۲۱ سوره روم فرمودند.

ابن مشاور امور جوانان بیان داشت: در روایات بهترین ازدواج ها آسان ترین آنان و با مهریه کم است.

باقری اظهار داشت: متاسفانه سبک ازدواج اسلامی و زندگی اسلامی را فراموش کردیم و حال برای اینکه در ازدواج های خود شخصیت و جایگاه اجتماعی خانواده خود را حفظ کنیم به این عرفیات غلط پناه می بریم و فراموش می کنیم که برای به دست آوردن یک آرامش و اجرای سنت پیامبر قرار نیست این قدر هزینه با مفعول و گاهاً نامشروع پرداخت شود.

وی گفت: هزینه هایی که خانواده ها در پوشش شان و جایگاه خانوادگی تحمیل می کنند باعث می شود حتی جایگاه پدر و مادر و خانواده در مساله زدواج به مخاطره بیفتد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۸:۵۴

29 Dec 2019